Et, "Dès juillet 2016, l’interdiction de circulation s’appliquera également, durant la semaine, aux véhicules particuliers et utilitaires légers, diesel ou essence, de classe 1 (antérieur à 1997) – qui représentent encore 10 % du parc de voitures circulant à Paris – ainsi qu’aux deux-roues motorisés antérieurs au 31 mai 2000. Les véhicules de classe 2, 3 et 4 (soit tous ceux antérieurs à 2010) seront ensuite progressivement interdits entre 2017 et 2020."
C'est intéressant, mais cette recherche ne risque-t-elle pas de profiter au final à une industrie automobile extrêmement polluante, qu'il s'agisse de véhicules à moteur thermique ou électrique? Et ne pénalisera-t-elle pas les personnes qui n'ont pas les moyens de changer régulièrement d'automobile, par exemple? Cette mesure s'attaque à la possession et non à l'utilisation, alors que ce devrait être l'inverse! Une voiture ancienne qui ne roule que très peu dans l'année, et donc pollue très peu, sera interdite de séjour, mais pas une petite voiture diesel qui roule 50 ou 100 kilomètres par jour, et pollue bien davantage...
**********
For about two weeks, in Paris, applies the ban on access in the city of vehicles considered as the most polluting (and they are!); buses, coaches and trucks of more than 3,5 tons the oldest, registered before October 1st, 2001. They cannot run any more between 8 am and 8 pm in Paris.
And, " From July, 2016, the ban on traffic will also apply, during week, in the light passenger and utilitarian cars, diesel or gasoline, of class 1 (previous in 1997) - which still represent 10 % of the car fleet circulating to Paris - as well as in the previous motorized two-wheelers on May 31st, 2000. The vehicles of class 2, 3 and 4 (that is all those previous in 2010) will then be gradually forbidden between 2017 and 2020. "
And, " From July, 2016, the ban on traffic will also apply, during week, in the light passenger and utilitarian cars, diesel or gasoline, of class 1 (previous in 1997) - which still represent 10 % of the car fleet circulating to Paris - as well as in the previous motorized two-wheelers on May 31st, 2000. The vehicles of class 2, 3 and 4 (that is all those previous in 2010) will then be gradually forbidden between 2017 and 2020. "
It is interesting, but does not this search risk to benefit in the end an extremely polluting car industry, that it is about thermal or electric motor vehicles? And will not it penalize the people who do not have the means to change regularly their automobile, for example? This measure attacks the ownership and not the use, while it should be the opposite! An old car which runs only little in the year, and thus pollutes little, will be banished, but not a diesel small car which rolls 50 or 100 kilometers a day, and pollutes much more...
Les cyclistes sont au-dessus de tout cela... /
Cyclists are above all of these measures...
Même avec de très vieilles bicyclettes! / Even with very old bicycles!
Peu importe la taille! / Size does not matter!
Même sans freins? / Even with a fixie without brakes?
Même avec un vélo à assistance électrique! /
Even with an electric bike!
Même avec un panier déséquilibré... /
Even with an unbalanced pannier...
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire